Aalborg Karneval: Den nye strategi giver overskud

Nye kontrakter og nye koncepter giver sorte tal på bundlinien. Aalborg Karneval tror på sin strategi.

Aalborg Karneval bliver også en realitet i 2017. Og årene fremover. Det slår talsmanden, Reimer Ivang, fast, efter det nu er en kendsgerning, at 2016-udgaven af karnevallet giver overskud. 

- Den professionalisering af organisationer, som vi påbegyndte for fire år siden, begynder at virke. Og det kan ses som et overskud i år. Hvor stort det bliver afhænger af de sidste afregninger, men vi kommer ud med overskud, og der er også karneval i Aalborgs gader i 2017, fastslår han. 

Han er godt tilfreds med, at ændringerne i forretningsmodellen begynder at vise sig allerede i år. Ændringerne har betydet, at man blandt andet har gennemgået samtlige leverandørkontrakter, udliciteret salget af mad i Kildeparken og brugt andre afregningsformer hos de aktører, der er med til at opbygge omsætningen på de 50-60 millioner kroner, som karnevallet genererer. 

- Tidligere har Aalborg Karneval kun selv stået for omkring 10 procent af den omsætning, og det har ikke været nok til, at forretningen gav overskud. Nu kan vi se sort på hvidt, at ændringerne begynder at give afkast, siger Reimer Ivang. 

Overskuddet er blevet en realitet, efter flere sponsorer spytter i kassen, og salget af øl og Mokai med karnevals-labels er også med til at forbedre resultatet. 

- Overskuddet betyder, at vi kan man enhver tvivl om karnevallets fremtid i jorden. Og vi er allerede i fuld gang i med planlægningen af karnevallet i 2017, slutter han. 


Seneste nyt

fra Nordjylland