Bravo Tours efter flykonkurs: - Størstedelen får den ferie, de har planlagt

Alle Bravo Tours’ medarbejdere arbejder mandag aften på højtryk, efter rejsebureauets primære samarbejdspartner på flysiden, Primera Air, har erklæret sig konkurs.

Bravo Tours knokler mandag aften på at sikre ferien til alle sine gæster, som skulle have fløjet med konkursramte Primera Air. Flyselskabet har mandag aften meldt ud, at alle flyvninger er indstillet fra tirsdag.

Ved Bravo Tours er alt mandskab blevet tilkaldt, og allerede kort tid efter nyheden om konkursen er der fundet løsninger for mange af passagererne på de flyvninger, der er påvirket, lyder det i en pressemeddelelse.

- Allerede nu kan jeg heldigvis bekræfte, at størstedelen får den ferie, de har planlagt, de skal bare flyve med et andet selskab. Der vil selvfølgelig være små tidsforskelle på flere flyvninger, men det har vi vurderet er bedre, end at gæsterne slet ikke kommer afsted, siger direktør Peder Hornshøj.

Gæster, der bliver berørt af konkursen, vil blive kontaktet af Bravo Tours. Direktøren håber på tålmodighed og forståelse.

quote Allerede nu kan jeg heldigvis bekræfte, at størstedelen får den ferie, de har planlagt.

Peder Hornshøj, direktør, Bravo Tours

- Vi kontakter alle, og det er et kæmpe arbejde. Vi gør det i den rækkefølge, de skal rejse, altså efter afrejsedato. Så jeg lover, at alle hører fra os - vi håber bare, at vores gæster har tålmodighed, så vi kan bruge vores ressourcer på at kontakte alle hurtigst muligt, siger han.

Både Primera Air og Bravo Tours er ejet af den islandske rejsekoncern Primera Travel Group. Beskeden om Primera Airs konkurs har været hård at få, lyder det fra direktøren ved Bravo Tours.

- Vi har været rigtig glade for samarbejdet med Primera Air, og vi er helt vildt ærgerlige over, at de er endt i en konkurs. De har haft gode fly og leveret et højt serviceniveau, siger Peder Hornshøj.

Primera Air nåede at være på vingerne i 14 år.


Seneste nyt

fra Nordjylland