Flere turister, tak: Vesthimmerland relancerer sig selv med nyt navn

Foto: VisitVesthimmerland

Fremover skal man ikke besøge Vesthimmerland, men derimod Himmerlands Vestkyst. Et nyt navn og en ny destination skal trække flere turister til området langs Limfjorden.

Har man svært ved at sælge en vare, er det måske ikke selve varen, der noget i vejen med, men måske derimod navnet.

Sådan tænker man hos turistforeningen VisitVesthimmerland, som netop har sendt Vesthimmerland som turistattraktion på markedet igen - med et nyt navn, en ny indpakning og en ny hjemmeside, www.himmerlandsvestkyst.dk.

Fremover skal man nemlig ikke besøge Vesthimmerland, men derimod Himmerlands Vestkyst, en strækning på 90 kilometer fra Aggersborg i nord til Louns-halvøen i syd. Her bliver der fokuseret på blandt andet Himmerlands Fitness, Gastronomiske Guldkorn og rejsen fra istid til nutid. 

Læs også Vesthimmerlands turisme får boost af ny pulje

- Formålet med tiltaget er at vække den potentielle turists lyst til at søge mere information om Vesthimmerland ved at klikke sig ind på sitet for at finde et overnatningssted eller oplevelse, siger marketingansvarlig Helene Christensen

- Og netop derfor er den nye hjemmeside, himmerlandsvestkyst.dk, fyldt med flotte billeder med wow-effekt, som skal give turister lyst til at besøge vores skønne område. Primært vil kampagnen være online, men Himmerlands Vestkyst vil også kunne fås som et magasin, der trykkes til forskellige events, forklarer Helene Christensen. 

Læs også Liv på Livø: Nyt forpagterpar følger drømmen

Den nye kampagne skal gøre det lettere at markedsføre Vesthimmerland over for turister, som hidtil har haft svært ved at forholde sig til termen. Og der er høje forventninger til det nye brand.

- Vi forventer os meget af denne brandingkampagne, og vi er meget spændte på virkningen af det. Går det som vi forventer og som forskellige turismemæssige tendenser viser, så bliver det en succes. Vi ser Himmerlands Vestkyst som et "unique selling point" til glæde for hele området - uanset om det er Gedsted, de himmerlandske heder, kunsten i Aars eller skrænterne i Ertebølle, hvorfor det vil komme hele Vesthimmerland til gavn, siger turistdirektør Jimmi Petersen.

Flere nyheder fra TV2 Nord