Kunsten modtager international hæder for at sende kunst ud i verden

Kunsten To Go vandt for nylig andenpladsen for bedste branding ved en stor international konference.

Da Kunsten i Aalborg i en laaaang periode fra 2014 til 2016 var under gennemgribende renovering, var de mange værker, der i dag pryder væggene og gulvene i museet, uden hjem.

Og hvad gør man, når man har hundredevis af kunstværker, der fortjener alt andet end at blive gemt væk, men man står uden et museum at vise dem frem i? Ja, det er da såre simpelt - man laver kunst "to go". 

Det gjorde Kunsten i hvert fald. De lavede udstillinger i private hjem, de lavede kunstinstallationer på festivaler rundt om i Danmark, de overtog en del af Aalborg Banegård, de udsmykkede over 80 skoler og meget meget mere. 

For det arbejde blev Kunsten i sidste uge hædret ved en stor international konference i Los Angeles i USA. Her fik det nordjyske museum andenpladsen i kategorien "Best Branding Campaign", og de blev kun overgået af The San Francisco Museum of Modern Art, der tog førstepladsen.

– Når hele verden kigger mod Aalborg og Kunsten efter inspiration gør det mig utrolig stolt. Vi har formået at være banebrydende og skabe noget som store museer rundt om i verden stræber efter, siger Kunstens direktør, Gitte Ørskou.


Seneste nyt

fra Nordjylland