Aalborg-hotel hitter massivt på Facebook
Foto: Hotel Chagall
Efter at være blevet truet med en "shitstorm" af en utilfreds gæst fortalte Hotel Chagall deres historie på Facebook. Nu er den gået viralt.
En gæst fik i weekenden stukket en bøde på 1500 kroner i hånden på Hotel Chagall i Aalborg. Årsagen var, at gæsten havde røget på et ikke-ryger-værelse. Han blev dog så utilfreds med bøden, at han efterfølgende overfusede personalet på hotellet og nægtede at betale bøden, det fortæller Sophie Svenstrup Pedersen, der er salgs- og marketingschef på hotellet.
- Da han hørte om bøden, så sagde han en masse grimme ting til hotelpersonalet, hvorefter han truede dem med at lave en "shitstorm" mod hotellet. Efterfølgende smed han 300 kroner i hovedet på receptionisten og forlod hotellet, siger hun til TV2 Nord.
Af frygt for, hvad en "shitstorm" mod hotellet kunne indebære, gik Hotel Chagall på deres Facebook-side og fortalte om historien. Siden er historien gået viralt, og den har i skrivende stund næsten 1000 likes og 260 kommentarer.
- Vi er et lille hotel, og vi har ikke råd til en "shitstorm" imod os. Så for at imødekomme det, lagde vi historien på Facebook, fordi vi jo ikke mente, at vi havde været urimelige. Og det er jo bare helt vildt, hvor godt folk har modtaget historien, fortæller Sophie Svenstrup Pedersen med henvisning til, at langt de fleste kommentarer er enige i hotellets håndtering af sagen.
Blandt andet skriver Facebook-bruger Jeanett van der Vliet; -Flot proaktiv respons på en rigtig ubehagelig trussel Hotel Chagall. Hvis ikke i allerede skilter med bødens størrelse ved rygning på værelserne, så gør noget ved det nu. Beløbet syntes rimelig ifht de omkostninger i har til rengøring óg at en bøde jo også skal have en afskrækkende effekt, for at virke preventivt. Godt håndteret
Og det er ikke kun brugere på Facebook, der roser hotellet, fortæller Sophie Svenstrup Pedersen.
- Andre hoteller og tidligere gæster har også ringet til os. Det er jo helt vildt, og vi har virkelig armene over hovedet. Man kan jo slet ikke købe sig til den her type publicity, siger hun.