Byggefirma betalte Michael for bedre anmeldelse på Trustpilot
Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Genrebillede
Michael Gelardi blev tilbudt 3000 kroner, hvis han ville ændre sin dårlige anmeldelse på Trustpilot.
- En meget træls oplevelse.
Sådan oplevede Michael Gelardi processen, da han fik bygget sit hus af Milton Huse.
Han oplevede, at der var en del ting, som ikke var som aftalt.
Her har der blandt andet ikke været helt styr på, hvilke tegninger der gjaldt for huset, mens der også var ting, som ikke var blevet færdigbygget, da Michael Gelardi skulle overtage huset i Nørhalne 22. december 2021.
- Det har været et kaotisk forløb, hvor der har været flere forskellige folk inde over det, siger Michael Gelardi.
Den kaotiske proces begyndte allerede inden, at huset blev bygget, hvor der gik ged i processen. Det handler om tegninger, pris, og at Michael Gelardi ikke selv fik besked, da huset var begyndt at blive bygget.
- Det fik jeg at vide af min mor, som kørte forbi huset en dag og fortæller, at de er gået i gang, siger han og fortsætter:
- Senere fik vi tilsendt tegninger af huset, og pludselig stod det som om, at der skulle være fjernvarmeinstallation i bryggerset - vi skulle have varmepumpe. Det er lidt, hvad det er, og det tænker vi ikke mere over. De bliver ved med at bygge, og den byggesagkyndige laver rapporter med, at det hele er i orden.
Flere fejl, da huset overtages
Men da Michael Gelardi skal overtage huset 22. december, laver de en gennemgang, som viser nogle mangler på huset.
- Der manglede eksempelvis de rå murstensvægge, vi havde bestilt, og det skriver jeg til dem. De får det rettet, men så lugter der godt af mørtel og mursten i huset.
Men det var ikke det eneste, som ikke spillede optimalt.
- Varmepumpen drønede derudaf med 34 grader, induktionspladen virkede ikke, og der manglede en håndvask. Og det var ikke sådan lige at få nogle ud, når det var blevet jul og burde være fanget inden, siger Michael Gelardi.
Tog imod tilbud
Fejl og manglende blev rettet, men det er ikke en træls og kaotisk proces, der fylder nu hos Michael Gelardi. Det er det tilbud, han modtog i marts 2022.
- Jeg gav en et-stjernet anmeldelse på Trustpilot til Milton Huse. Her får jeg så tilbudt 3000 kroner til HTH Køkkener, hvis jeg ændrer den til en fem-stjernet anmeldelse, siger han.
Den aftale ender han med at sige ja til, erkender han.
- Jeg fik aldrig penge i hånden, men jeg fik et møblement til forgangen. Jeg ved godt, at jeg er forkert på den i den henseende. Men de giver 3000 kroner for at kunne tjene mange flere penge ved ikke at have en dårlig anmeldelse.
Michael Gelardi har siden lavet anmeldelsen om igen til en et-stjernet, da der var flere ting ved huset, som han og Milton Huse ikke var enige om.
Har du et godt tip?
Denne historie er blevet til på baggrund af et tip fra en bruger.
Hvis du har en historie, du synes, vi skal kigge nærmere på, så klik herunder og send en mail til redaktionen.
Ikke normal praksis
TV2 Nord har også været i kontakt med Milton Huse, som fortæller, at de ikke vil kommentere på enkeltsager.
- Vi kan naturligvis ikke kommentere på enkeltsager. Overordnet hilser vi altid feedback velkommen. Vi bygger hus for hundredvis af familier om året, og vores succes afhænger af tilfredse nybyggere. Derfor tager vi det også altid seriøst, hvis en kunde tilkendegiver, at vedkommende har haft en negativ oplevelse, og følger op for at se, om der er noget, vi kan gøre bedre og eventuelt afhjælpe, skriver Milton Huse i en mail til TV2 Nord.
Er det noget, I fast tilbyder utilfredse kunder, at de får et pengebeløb for at ændre på dårlige trustpilot-anmeldelser?
- Nej, det er det ikke.