Nordjysk webshop i stormvejr på Facebook

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Foto: Facebook

1 af 10

Internetbutikken Cheapio.dk, der har adresse i Aalborg, kom mandag ud i et stormvejr på Facebook, da en utilfreds kunde offentliggjorde sin korrespondance med en Cheapio-medarbejder.

Kathrin Thea Kiholm Heukendorff er - for at sige det mildt - ikke så begejstret for internetbutikken Cheapio.dk, der slår sig op på billige varer til gengæld for en lang leveringstid.

Leveringen af Kathrin Heukendorffs vare trak nemlig ud i så lang tid, at hun til sidst kontaktede butikken på mail. Her fik hun efter lang tid det svar, at hendes vare ikke kunne leveres. Så ville Kathrin gerne have sine penge retur, men igen skrev hun mails uden at få svar. Til sidst skrev hun en kommentar på en af butikkens annoncer på Facebook. Den besked blev slettet af butikken, og så modtog Kathrin Heukendorff en besked fra butikken:

"Hej Kathrin. Vi yder ikke ordre suppert på Vores facebook annoncer, din besked er derfor slettet. For ordre support kan du skrive til info@cheapio.dk. De holder lukket til den 4, så du får ikke svar før"

I og for sig en helt uskyldig besked at få, men Kathrin var jo allerede utilfreds, så hun gik ind i en dialog med Cheapio.dk's Facebook-side.

"Den er vel slettet fordi i ikke ønsker dårlig omtale," skrev hun, og så fik hun svar på tiltale.

"Det er korrekt vi ikke gider betale penge for en annonce skal vises med negative kommentarer. Lad os antage du var model og der hang et stort banner af dig ved en befærdet vej. I løbet af natten havde nogle banditter tegnet en penis i panden på dig, ville du fjerne penisen eller blot lade den være??? Jeg ville fjerne den! Og derfor sletter jeg også din kommentar."

Herfra udviklede dialogen - som Kathrin har lagt på Facebook og som du kan se i galleriet ovenfor - sig, og Cheapio.dk svarede hende blandt andet: "Det er godt do'"

Efter at Kathrin Heukendorff lagde korrespondancen med den meget lidt servicemindede servicemedarbejder på Facebook er den blevet delt tusinder af gange af andre Facebook-brugere, der ligesom hende selv, kritiserer den måde Cheapio.dk håndterede hendes henvendelse på. 

 

TV2 Nord har forsøgt at få en uddybende kommentar fra Kathrin Heukendorff, men hun er ikke vendt tilbage på vores henvendelse.

Det er til gengæld Cheapio.dk, der i en mail til TV2 Nord kommenterer den del af dialogen mellem Kathrin Heukendorff og Cheapio.dk som Kathrin selv har lagt ud på Facebook. De skriver blandt andet:

"Vores forklaring om at fjerne kundens indlæg,  som dokumenteret af kunden, var ikke okay. Og dialogen med kunden på Facebook var heller ikke okay. Vores SoMe (social media red.) medarbejder var desværre ikke opgaven moden."

Efterfølgende har Cheapio.dk afbrudt samarbejdet med den person, der stod for deres Facebook-side og i tiden inden en ny administrator blev kørt i stilling, var siden utilgængelig og flere personer spekulerede i kommentarerne til Kathrin Heukendorffs opslag i at Cheapio.dk med vilje havde forladt det sociale medie. Nu er den dog tilbage.

Cheapio.dk skriver i deres mail til TV2 Nord at Kathrin er blevet krediteret det beløb hendes vare kostede, og at hun yderligere har modtaget et gavekort på 300 kroner. De skriver videre i deres mail:

"Indtil nu har vi kun haft en politik internt som lyder: Enhver form for trusler, angreb eller personlig kritik, vil blive slettet fra vores Facebook. Dette gør vi for at bevare en god tone på de offentlige medier, for vores kunder, ansatte og medmenneskers skyld.

Derudover, har vi lært, at vi skal være bedre, hurtigere og tydeligere i vores dialog med kunder.  Alle former for kritik/kommentarer derudover, tager vi til os – også selvom vi ikke altid når at give et fyldestgørende svar.

Hele sagen har været ulykkelig. Samtidigt, så har det dog været en god men streng lærestreg for os som ny virksomhed."

 

Forsiden lige nu