65.000 Cold Hawaii-øl revet væk

Samarbejdet mellem Thisted Bryghus og Friends of Cold Hawaii omkring salget af Cold Hawaii-øllen er blevet en kæmpesucces.

Ideen om at sælge en surfer-øl, der delvis finansierer afviklingen af World Cup'en i surfing i Klitmøller, er blevet en kæmpe succes.

I maj blev Cold Hawaii-øllen lanceret, og i går blev der tappet 15-16.000 flasker af de gyldne dråber, som består af birk, fyr og gran og ingen humle. For humle er ikke dansk, og man har lagt vægt på, at øllen er bæredygtig og lokal.

- Det er gået over al forventning. At vi har solgt 65.000 flasker af en ny øl, som kun kan købes i Thy er imponerende. Det er godt for Thisted Bryghus, og det er godt for økonomien, der ligger til grund for afviklingen af World Cup'en i Cold Hawaii, siger idémanden, Finn Jorsal fra Friends of Cold Hawaii.

At øllen sælger godt blandt surferne er måske ikke den helt store overraskelse, for alle ved, at surfere og øl hænger lige så meget sammen som kraftig vind og store bølger.

Men at den også bliver drukket af de lokale, er kun med til at understøtte økonomien i projektet. Og med 16.000 nye flasker på markedet bliver økonomien i projektet endnu bedre.

- Øllen var oprindeligt den samme som Nationalpark-øllen Klithede, men da den hurtigt blev udsolgt fra bryggeriet, skiftede man til kollegaen Thagaard og der bliver vi, siger Bryggeridirektør Aage Svenningen.

Rockstjernen Simon Kvamm er i øvrigt ambassadør for Cold Hawaii øllen.


Seneste nyt

fra Nordjylland