Aalborg-bureauer vinder stort EU-udbud

De to bureauer underskrev kontrakten onsdag, imens de drak champagne. Foto: FRED DUFOUR, Scanpix

Reklamebureauet Gotcha og kommunikationsbureauet Lange PR er vinder af et EU-udbud fra Væksthus Nordjylland på fire millioner kroner.

Tre bureauer fra København og Aalborg stod til det allersidst tilbage i kampen om Væksthus Nordjyllands knap fire millioner kroner store EU-udbud over kommunikationsrådgivning og markedsføring de næste fire år.

Efter en omfattende finalerunde kan de to Aalborg-bureauer Gotcha og Lange PR nu erklære sig som vindere.

- Lange PR og Gotcha scorede højest på kvalitet og pris blandt de deltagende bureauer, og vi ser derfor frem til de næste års samarbejde, siger kommunikationsansvarlig i Væksthus Nordjylland, Heidi Stubberup Ebeling.

Det er ikke uden grund, at de to Aalborgensiske bureauer skal arbejde sammen om opgaven. Lange PR har speciale i kommunikation, imens Gotchas styrker ligger i reklamer og digital markedsføring. Derfor mener Væksthus Nordjylland, at kombinationen af de to bureauer vil kunne styrke kommunikationsrådgivningen og markedsføringen i Væksthuset.

- Kombinationen af Lange PR og Gotcha sikrer Væksthus Nordjylland en helhedsorienteret løsning inden for kommunikation, PR, reklame og SoMe, skriver Væksthus Nordjylland i en pressemeddelelse.

Det store arbejde som nu ligger for de to bureauers føder skal sikre en større synlighed over for målgruppen af små og mellemstore virksomheder i Nordjylland.

Nordjyllands Væksthus er et offentligt EU-støttet væksthus, og derfor udbyder de hele markedsføringsindsatsen i et udbud med en eksternt tilknyttet udbudsekspert hvert fjerde år. 

Har du et godt tip?

Flere nyheder fra TV2 Nord