VisitAalborg er netop hjemvendt fra verdens førende rejsemesse med smil på læben. Aalborg kan nemlig blive en populær destination for turister.
Det var mandshøje trolde med reference til Gjøl-fænomenet, der for nylig lokkede folk til den danske stand, og det trak rekordmange besøgende til på messen World Travel Market.
VistAalborg er fredag kommet hjem fra messen i London, hvor der især var fokus på trendfænomenet ”Second Cities”, og det er gode nyheder for Aalborgs turisme.
- Vi har jo allerede set, hvad trenden har gjort for Aarhus, der blandt andet er blevet udnævnt til europæisk kulturhovedstad i 2017, siger Cathrine Billund Kallehauge, Leisure Tourism Manager hos VisitAalborg og byens udsendte på messen.
Navnet Second Cities dækker over, at byer, der i størrelse ligger lige under hovedstaden, i stigende grad vinder frem som populære rejsemål.
- Vi har på messen spredt budskabet om de lykkelige danskere og troldenes hjemland, og det er historier, der vækker genklang hos vores besøgende, fordi Danmark lige nu skriver sig ind i en meget moderne kontekst, fortæller Cathrine Billund Kallehauge.
Hun peger yderligere på, at Aalborg som Second City kan være drivkraft bag øvrige besøg i Nordjylland.