AB Byggeprofiler i nyt samarbejde: Fordobler omsætning

Et nyt samarbejde med mærket James Hardie gør, at AB Byggeprofiler i Nørresundby kommer til at fordoble omsætningen.

Produkter som HardiePlank og HardiePanel vil klinge velkendt i de fleste husejere og nybyggeres øre. Det store armerikanske mærke, der er kendt for sine facadeløsninger, bliver fremover distribueret af AB Byggeprofiler i Nørresundby. 

AB Byggeprofiler skal fremover stå for salget af James Hardies produkter i Danmark, Island og Grønland. På sigt skal AB Byggeprofiler stå for distributionen i hele Norden.

- Det er et kæmpe brand. HardiePlank har mange mennesker hørt om, hvis de har et hus. Det har været solgt i Danmark gennem 12 år, og det er det største brand indenfor det her områder, fortæller ejer og direktør i AB Byggeprofiler, Allan Brunbjerg. 

Allan Brunbjerg startede AB Byggeprofiler for to år siden. Dengang var der seks medarbejdere i virksomheden. Den nye aftale betyder, at der er brug for flere hænder på kontoret, hvor der i dag er ansat 12 medarbejdere. 

- Vi har ansat to sælgere mere, og så får vi brug for 2-3 stykker mere på lageret for at kunne håndtere det. Jeg forventer, at vi er 20 inden året er omme, fortæller Allan Brunbjerg. 

Virksomheden er lige nu i gang med sit andet årsregnskab. Allan Brunbjerg forventer, at andet år giver overskud, ligesom første år gjorde. Samtidig betyder tilførslen af James Hardie produkter, at omsætningen vil blive fordoblet. 

AB Byggeprofiler henvender sig til tømmerhandler, men de er selv aktive hos arkitekter, entrepenører og tømrere for at sælge produkterne.  


Seneste nyt

fra Nordjylland