Color Line brød loven

Færgeselskabet Color Line brød loven, da de reklamerede for dansk øl i forbindelse med deres færgeoverfarter i en norsk avis. De bliver dog ikke straffet.

Sidste efterår reklamerede færgeselskabet Color Line for, at norske turister kunne smage det bedste danske øl i Aalborg på turene fra både Kristiansand og Larvik.

Det var i en annonce i den norske avis, Fædrelandsvennen. Og nu er det besluttet, at Color Line brød loven. De er dømt for at markedsføre alkohol, men straffen får ingen konsekvenser.

- Vi har ikke været opmærksom nok på, at reklamen kunne være strid med alkohol-loven, siger Linjedirektør Odd Grønberg i Color Line.

Det er strafbart at reklamere for alkohol i Norge, men dommen får ingen konsekvenser for Color Line.

- Selvfølgelig tager vi det til efterretning, og vi har ikke til hensigt at bruge annoncen igen. Vi ser mere på det som en påmindelse. Vi har så mange ting, vi kan markedsføre i Aalborg og Danmark, afslutter Grønberg Color Line.

Ifølge den norske alkohol-lov er det annoncøren, der er ansvarlige, når det kommer til overtrædelser af markedsføring, og altså ikke avisen.


Seneste nyt

fra Nordjylland