Dårlig dækning koster

På Rold Storkro er mobildækningen så dårlig, at gæsterne fravælger hotellet som kursussted.

- Jeg vil vurdere, at det koster omkring to millioner om året, siger ejer af Rold Storkro, Jørgen Pedersen.

Det er ikke småpenge, der er på spil for Jørgen Pedersen, der er ejer af Rold Storkro.

- Vi har talt med flere firmaer, der siger, at de har problemer med at komme på Rold Storkro, fordi de i stigende grad skal bruge mobiltelefonerne og internettet, mens de holder kurser.

En af dem, der overvejer at sløjfe Rold Storkro er Svend Thybo. I mere end 35 år har han holdt kurser for erhvervsledere på hotellet, men nu føler han ikke længere at Rold Storkro kan efterkomme hans klienters behov.

- Problemet er, at du teknologisk er afsondret. Mine kursister er ofte ledere og forretningsfolk, der har brug for at være i kontakt med omverden.

Hos teleselskabernes branchesamarbejde er de opmærksomme på problemet i området, men direktør i Teleindustrien Jakob Willer oplyser, at medlemmerne opfylder kravene til mobildækningen herhjemme.

- Visse steder er der plads til forbedringer, men medlemmerne bliver også nødt til at forholde sig til kundegrundlag og omkostninger, når de skal etablere nye master.


Seneste nyt

fra Nordjylland