Digital postkasse: Ring om eftermiddagen

Erhvervsstyrelsen opfordrer til ikke at ringe mandag formiddag, hvis man skal have til hjælp til at oprette en Digital Postkasse.

I takt med at deadline for oprettelse af en Digital Postkasse nærmer sig, oplever hotlinen, der skal hjælpe personer, der har problemer med oprettelsen, et stigende antal henvendelser.

Nogle vil derfor opleve, at der er lang ventetid på telefonlinjen, når de forsøger at komme igennem til en der kan hjælpe dem med at oprette postkassen, der for alle CVR-registrerede virksomheder skal være oprettet senest den 1. november.

Hos Erhvervsstyrelsen erkender man, at der vil opstå flaskehalsproblemer, når et system som den Digitale Postkasse skal oprettes, men opfordrer personer, der skal have hjælp, til at vente med at ringe til hotlinen til ud på eftermiddagen.

De fører løbende kontrol med, hvor mange der henvender sig, og af de tal kan de se, at der er mest tryk på telefonerne mandag formiddag. Det forklarer de med, at mange forsøger at oprette en Digital Postkasse i løbet af weekenderne, og når de så møder problemer, må de vente til mandag formiddag med at få hjælp.

Eksempelvis fik de mandag fire gange så mange henvendelser, som de gjorde tirsdag. Derfor opfordrer de til, at skubber sit opkald til en anden dag end mandag, og endnu bedre om eftermiddagen, hvor det angiveligt skulle være muligt at stryge lige igennem til en medarbejder.

Nets får omkring 6000 opkald på en uge angående den Digitale Signatur, der er nødvendig for at oprette en digital postkasse.

Har du et godt tip?

Flere nyheder fra TV2 Nord