Dyr bilvask: Ikke første gang vaskehalsejer udskriver kæmperegning

Tre gange på godt et år har ejeren af vaskehallen Wash'n'go krævet store erstatninger fra kunder for det, han betegner som hærværk på vaskehallen.

Det er ikke første gang, en kunde hos vaskehallen Wash'n'go i Svenstrup er blevet præsenteret for en noget større regning for sin bilvask end først antaget.

Onsdag kunne TV2 Nord fortælle historien om 19-årige Mikkel Bergmos, der har fået både et erstatningskrav på 60.000 kroner og en politianmeldelse ud af at ville vaske sin bil i Brian Nørholms vaskehal. Men han er ikke den eneste.

Tre gange på godt et år har Brian Nørholm været ude med store regninger til kunder, som han mener har udøvet hærværk på vaskehallens gulv.

En af dem er Martin Jacobsen, som for et år siden bevægede sig ind i den store vaskehal - og på vej ud derfra kom han, ligesom Mikkel Bergmos, til at træde lidt for hårdt på speederen og lavede et spor. 

- Jeg fik samme melding, nemlig at ejeren ikke ville have et gulv med misfarvninger og ujævnheder, så jeg skulle erstatte hele gulvet. Det endte med en regning på 56.622,50 kroner, og jeg fik at vide, at jeg havde otte dage til at betale, fortæller Martin Jacobsen via en Skype-forbindelse fra Norge.

Regningen dækkede både maling af hele hallen, arbejdsløn og lukning af vaskehallen i tre dage. Men da hans forsikringsselskab ikke ville dække skaden, måtte Martin Jacobsen betale af egen lomme.

- Jeg blev truet med en politianmeldelse og måske endda en fængselsdom, og det havde jeg ikke lyst til at have på min straffeattest, så jeg betalte bare. Jeg var i gang med en uddannelse, og jeg sætter alligevel mit liv højere end penge. Jeg ville ikke ind og sidde, forklarer Martin Jacobsen, der altså betalte regningen med noget af arven fra sin farmor.

Efterfølgende kontaktede han retshjælp. Her fik han at vide, at han skulle have nægtet at betale regningen, da den var på over 50.000 kroner og altså udgjorde en større sag, der skulle have været for retten. Men på det tidspunkt var det for sent for Martin Jacobsen, for regningen var betalt og dermed tabt.

- Jeg føler mig godt og grundigt snydt. Jeg føler, det er et nummer, han er vant til at lave. Jeg håber, jeg kan få mine penge tilbage, fordi det er sket forkert, siger Martin Jacobsen.

Brian Nørholm afviser dog, at der er tale om et nummer, og at han uretmæssigt forsøger at få penge i kassen.

- Jeg har haft Wash'n'go i fire år nu, og det er kun det seneste år, der har været problemer. Men sådan må det være, når kunderne ikke kan overholde reglerne og behandle vaskehallen ordentligt. Så kan de enten holde sig væk eller få en regning for det hærværk, de laver, siger Brian Nørholm til TV2 Nord.


Seneste nyt

fra Nordjylland