Få klager over Mariagerfjord

Borgerne ikke godt nok orientere tom at de kan klage

Hvis borgerne i Mariagerfjord Kommune er utilfredse med serviceniveauet på ældreområdet, kan de ringe til kommunes særlige telefonlinje og klage. Det er der bare ikke ret mange, der gør.

Den åbne linje har eksisteret i et halvt år, og i den tid har blot 22 borgere løftet røret - de syv af dem endda med klager, der ligger uden for ældreområdet.

Det er ikke overvældende, erkender Hanne Jensen, der står i spidsen for kommunens visitation.

- Borgerne er måske lidt usikker på, hvad det er for noget, siger hun til Nordjyske Stiftstidende.

Mariagerfjord Kommune har dog ikke tænkt sig at opgive den åbne linje. Ordningen skal fungere i endnu seks måneder, og når den periode er overstået, vil kommunen evaluere succesen eller manglen på samme.

Kommunen reklamerer for den åbne linje i de lokale ugeaviser, men snart skal nummeret også lægges ud på kommunens hjemmeside, lover Hanne Jensen.