Fortsat kritik af Q-Park

Foto: Ivan Bitsch

En parkering hos Q-Park kostede for to år siden en kvinde 999 kroner - tre gange. Ifølge Rasmus Prehn får det politiske konsekvenser, hvis Q-Park ikke retter op.

Scleroserramte Nina Ovesen besøger ofte Sundhedshuset i Aalborg. For to år siden parkerede hun hos Q-Park. Indtil hun opdagede, at Q-Park fejlagtigt havde trukket 999 kroner tre gange for én parkering.

Ifølge Q-Park er der ingen sammenhæng mellem Nina Ovesens tilfælde og de kunder, som er blevet trukket flere gange for samme parkering, som TV2/Nord fortalte om torsdag.

- Det er rigtigt, at vi havde en automat i Aalborg på det tidspunkt, der var blevet programmeret forkert, så den afregnede forkert antal minutter, og derfor var der kunder, der blev trukket forkert antal beløb siger administrerende direktør Alex Pedersen til TV2/Nord.

Efter at have truet med politiet, fik Nina Ovesen sine penge tilbage, men hun fik ikke en undskyldning.

Ifølge Rasmus Prehn skal reglerne skærpes over for Q-Park, hvis de ikke får orden på deres kreditkortopkrævninger.

- De skal vide, at vi som samfund er indstillet på at skærpe reglerne på det her område, så man ikke bare kan opkræve flere penge og sløse med det efterfølgende, når folk de prøver at klage, siger trafikordfører og medlem af Folketinget for Socialdemokraterne Rasmus Prehn til TV2/Nord.

Q-Park kan dog ikke love, at fejlen ikke sker igen.

- Jeg kan i hvert fald love, at uanset hvad der må gå galt, så vil vi i hvert fald rette op på det, hvis der er noget, der går galt, siger administrerende direktør i Q-Park Alex Pedersen til TV2/Nord.

Har du et godt tip?