Kanelkager trækkes tilbage efter fund af mug

Foto: Bisca

Bisca tilbagekalder Karen Volf Kanelkager efter fund af mug på toppen af nogle kager.

Hvis du er en af dem, der på en indkøbstur har smidt en Karen Volf Kanelkage i indkøbskurven, så må du hellere lige tjekke, om kagen i virkeligheden skal retur til supermarkdet eller lige lukt i skraldespanden. 

Der er nemlig blevet fundet mug i nogle af Karen Volfs kanelkager, og derfor tilbagekalder Bisca nu en række af produkterne. 

Kagerne er solgt i en en masse supermarkeder. Både Føtex, Bilka, Netto, Kvickly, SuperBrugsen, Dagli Brugsen, Fakta, Irma, Rema 1000, Løvbjerg, Meny, Spar, Min Købmand, Letkøb og Dagrofas andre butikker har langet kagen over disken. 

Fødevarestyrelsen har været med på råd, da det skulle besluttes, at kanelkagerne skulle fjernes fra hylderne i supermarkederne. Lige nu står det uklart, hvorfor der er kommet mug på kagerne, derfor vil de ikke være at finde i dit supermarked, før årsagen er fundet. 

- Kanelkagerne er bagt på vores fabrik i Sverige, og vi er lige nu i gang med at undersøge årsagen. Det er klart, at det ikke må ske, og derfor sender vi ikke flere kanelkager ud til butikkerne, før vi har løst problemet, siger Produktionsdirektør hos Bisca, Jesper Arentoft Ahrenkiel.

Muggen er tydelig på overfladen af kagerne, men skulle det ikke være til at spotte, om din indkøbte kage fejler noget, har Bisca udsendt varenumre på de kager, der tilbagekaldes. 

Følgende kager trækkes tilbage

  • EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 22.06.2017
  • EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 28.06.2017
  • EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 17.07.2017
  • EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 22.07.2017
  • EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 08.08.2017
  • EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 29.08.2017

Bisca opfordrer folk, der har købt en vare med et af ovennævnte EAN-varenumre til at tilbagelevere kagen eller smide den ud. 

Flere nyheder fra TV2 Nord