Kritik af tv-reklame fra Regionsrådet

Næstformand i Regionsrådet i Region Nordjylland, Per Larsen, kritiserer nu formanden for at føre personlig valgkamp for regionens penge. Han bliver bakket op af Birgitte Josefsen og Morten Marinus.

Formand for regionsrådet, Ulla Astman, har den seneste tid optrådt i en tv-reklame, hvor hun opfordrer nordjyderne til at involvere sig i den nye regionale udviklingsplan.

- Ulla Astman stiller alene op i reklamen på regionsrådets vegne, og jeg synes ikke, at det er rimeligt, at hun markedsfører sig så kraftigt for regionens penge, siger den konservative næstformand i rådet,  Per Larsen (Kons.)

Tv-reklamen er opstået, fordi det rådgivende udvalg for regional udvikling har besluttet, at udviklingsplanen skal markedsføres, og derefter er det et eksternt bureau, som har stået for kampagnen.

- Jeg har ingen intentioner haft om, at markedsføre mig selv ved denne kampagne. Reklamebureauet har ment, at budskabet går klarere igennem med kun én afsender, og det har jeg accepteret, siger formand Ulla Astman (Soc. Dem.)

Per Larsen foreslår nu ændringer, så reklamekampagner i fremtiden skal godkendes.

- Det kan vi da godt for min skyld, men jeg mener ikke, at det er forretningsudvalgets opgave at godkende i detaljer. Det er nok at godkende rammerne, og så skal vi lade dem, der har forstand på det, udforme detaljerne, siger Ulla Astman (Soc. Dem.)

Det er ikke første gang, at Ulla Astman får høvl for at markedsføre sig selv. Allerede i 2009 vakte et billede på en annonce for et orienteringsmøde kritik både fra Per Larsen og Dansk Folkepartis Morten Marinus og Venstres Birgitte Josefsen. De deler begge Per Larsen kritik.

- Jeg synes, at det er underligt, at hver gang vi skal have et kampagneindslag fra Region Nordjylland, så er det alene regionsrådsformanden, der bliver fokuseret på, siger Birgitte Josefsen (Venstre).


Seneste nyt

fra Nordjylland