Kunder uberettiget opkrævet af p-selskab

Foto: Lone Vad Dam

Har du parkeret hos Q-park i Aalborg, så kan du meget vel være blevet trukket tredobbelt for din parkering.

Johan Boye parkerede som så mange andre nordjyder op til jul i et af parkeringsselskabet Q-parks ni parkeringsanlæg i Aalborg. Men det var først flere uger efter, at den vågne nordjyde undrede sig.

- Jeg blev trukket otte kroner den dag jeg parkerede, og så to uger efter blev det igen trukket otte kroner, to gange. Det kunne jeg ikke forstå, for jeg havde jo kun parkeret én gang, fortæller Johan Boye til TV2/Nord.

Han tog kontakt til Q-Park. Her fik han besked om, at man var ved at undersøge problemet, noget man var færdig med, da TV2/Nord torsdag fik kontakt med firmaets direktør.

- Det er en meget beklagelig fejl, som ligger hos en af vores eksterne leverandører. Det vi gør nu er at se alle vores ting igennem, er der noget vi kan rette, så dette ikke sker i fremtiden, for vi kan ikke leve med, at vi trækker kunderne for meget, siger direktør i Q-park Alex Pedersen til TV2/Nord.

I løbet af torsdagen har flere kunder hos Q-park med samme problem kontaktet redaktionen. Det fik parkeringsfirmaet til på deres hjemmeside at informere om, hvilke anlæg der var ramt af problemet, samt hvad der gøres for at løse det.

Hvordan kan folk stole på jer i fremtiden?

- Det kan de ved, at vi retter fejlen i samme øjeblik vi opdager, at der er begået en sådan. Fejl sker jo alle steder, men det vigtige i den her sag er jo, at vi retter den, siger Alex Pedersen.

Direktøren for Q-park forventer, at alle kunder der er blevet trukket tre gange for en parkering i løbet af et par dage vil have pengene tilbage på deres egen konto.

Har du et godt tip?

Flere nyheder fra TV2 Nord