Louis Nielsen i selskab med de store

Optikerkæde Louis Nielsen sammenlignes med internationale selskaber som Ryanair, Skype, Triumph Motorcycles og Zipcar i bog om firmaer, der bygger på at gå mod strømmen.

Optikerkæden Louis Nielsen A/S er med i en ny bog, Rule Breaking Strategy, der udkommer i dag på Børsens Forlag.

Ifølge bogens forfattere er Louis Nielsen et godt eksempel på en virksomhed, der har skabt sin succes ved at gå mod strømmen og ved at vende branchens normer og regler på hovedet. Ganske som internationale foretagender som Ryanair, Skype, Triumph Motorcycles og Zipcar, der også er blandt de eksempler, som bogen analyserer.

- Det er klart, at vi opfatter det som en meget stor anerkendelse, at nogen nu sætter vores arbejde gennem de sidste mange år ind i et større perspektiv, sådan at vi nærmest kommer til at danne skole sammen med en række internationale og meget anerkendte virksomheder, siger administrerende direktør Mads Nygaard, Louis Nielsen A/S.

Rule Breaking Strategy, der er skrevet af Jens Refshøj, MBA Strategic Management, og Anja Krogh Sondrup, ekspert i blandt andet koncept- og forretningsudvikling, giver et indblik i, hvordan en række virksomheder har opnået fantastiske resultater ved at vende tingene på hovedet med det, som forfatterne kalder en Rule Breaking Strategy - altså en strategi, der bryder de gængse normer.

Optikerkæden Louis Nielsen stammer oprindeligt fra Aalborg, hvor optiker Louis Nielsen i 1994 besluttede sig for at gå egne veje med en prispolitik, som på daværende tidspunkt endnu ikke var set i Danmark.


Seneste nyt

fra Nordjylland