Nordjyske virksomheder kan tjene penge på singler

Antallet af singler vokser, og det får flere nordjyske virksomheder til at satse mere på de enlige, lyder det fra fremtidsforsker Marianne Levinsen.

Antallet af singler stiger, og det bliver det ved med. Sådan lyder det fra fremtidsforsker Marianne Levinsen.

I Nordjylland lever omkring hver tredje alene. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik. Det er 25 procent flere end i år 2000. Og den udvikling ser ud til at fortsætte.

Derfor kan flere nordjyske virksomheder med fordel tænke mere i at målrette tilbud til singler.

- Der er helt klart nogle penge at hente, hvis man laver nogle større og bedre tilbud, end man gør i dag, siger Marianne Levinsen, der er fremtidsforsker, og fortsætter:

- Der er fremtid i at tænke singler, siger hun. 

Hos SunCharter i Aalborg har de allerede fået øjnene op for det voksende singlesegment. Bestillingerne på singlerejser vælter ind, og det har fået det nordjyske rejseselskab til at målrette tilbud til enlige.

- Vi oplever, at singlerejser er blevet rigtig populære. Det har vi prøvet at imødekomme ved at lave en fane på vores hjemmeside. Her kan man nemt og hurtig overskue, hvad er ledig, når man gerne vil rejse alene, og hvad prisen er, siger Lenette Risbjerg, salgschef hos SunCharter.  

Herudover er SunCharter i gang med et projekt i samarbejde med Aalborg Universitet, som skal gøre dem klogere på, hvad de enlige ønsker på deres rejser.  

Udover SunCharter har også flere supermarkeder fået øjnene op for det voksende antal enlige. I Rema 1000 i Nørresundby er mængderabatterne droppet, og der bliver i stedet satset på mindre pakker.

- Der er mange, der handler alene, og der er mange, der køber de små pakker. Det er næsten det, som vi sælger mest af, siger Nikolaj Faurskov, der er købmand i Rema 1000. 

Se hele indslaget, hvor Rema 1000 og SunCharter fortæller, hvordan de tilbyder produkter for enlige. 

 

 


Seneste nyt

fra Nordjylland