Ny mand med store ambitioner for ClubNord og din tv-station

Foto: Torben Hedemose

50-årige Tino Pedersen er ny marketing- og eventchef på TV2 Nord, og han drømmer stort om at samle Nordjylland om en god sag - og om TV2 Nord.

Kender du ikke allerede ClubNord, er der en ny mand i huset hos TV2 Nord, som har tænkt sig at gøre sit allerbedste for, at du snart finder ud af det.

For TV2 Nords nye marketing- og eventchef, vendelboen Tino Pedersen, drømmer stort, allerede før han officielt er tiltrådt. Den helt store ambition er at få samtlige nordjyder til at blive medlem.

- Og så alligevel... Men jeg drømmer i den grad om at samle nordjyderne om et velgørende projekt og få dem til at træde i karakter og gøre noget for en god sag. Vi så jo, at det kunne lade sig gøre med "Mogens på Mission" og den altan til børneafdelingen på Aalborg Universitetshospital, og jeg ser et stort potentiale for at gøre noget lignende igen, siger Tino Pedersen.

Han er 50 år kommer fra job som kommunikationschef hos optikerkæden Louis Nielsen og hos Bang & Olufsen. Han er uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i Aarhus og brugte de første mange år af sin karriere som reporter for Aalborg Stiftstidende og siden Nordjyske.

- Så på en måde er det jo lidt som at komme hjem - både til et fag og til en masse kolleger, jeg kender fra tidligere og andre sammenhænge. Men det er samtidig en ny vinkel på mit job, og jeg ser frem til at skabe et stærkere fællesskab mellem nordjyderne og TV2 Nord, siger han.

For i en verden, der bliver mere og mere globaliseret, er det vigtigt at holde fast i det nære. Og at gøre den lokale tv-station til noget, folk har brug for.

- Jeg vil gerne, at TV2 Nord bliver et kulturelt samlingspunkt i Nordjylland og tager nogle initiativer, så det bliver mere end bare en tv-kanal, der sender nyheder hver dag klokken 19.30, siger Tino Pedersen.

- Faktisk mener jeg, at TV2 Nord med sin position er forpligtet til at gøre en forskel for Nordjylland og for nordjyderne, og jeg glæder mig til at skabe nogle unikke begivenheder, der kan hjælpe til det, uddyber han.

Udover at stable endnu flere arrangementer på benene, blandt andet i ClubNord-regi, skal Tino Pedersen også rundt i landsdelen og finde sponsorer. Han begynder den 2. januar.

Har du et godt tip?

Flere nyheder fra TV2 Nord