PR-ekspert: Så mange millioner er Hobro-omtalen værd

Hobros imponerende resultater inden for kridtstregerne giver også afkast uden for banen.

Man kan nærmest ikke tænde for fjernsynet, åbne avisen eller gå ind på TV2/Nords hjemmeside uden at høre om eventyret om Hobro.

Siden oprykningen til Superligaen og den videre succes er eksponeringen vokset markant for den nordjyske klub - senest i weekenden, hvor fodboldmagasinet FIFA Futbol Mundial med over 300 millioner seere var i Danmark for at lave et indslag om Hobro.

Og Ifølge Simon Bastiansen, der er sponsorrådgiver hos Promovator, er Hobros eksponeringsværdi mange penge værd.

- Vi snakker et to-cifret millionbeløb. Omtalen er svær at måle, og den er stort set priceless. Aktien er gået meget op siden oprykningen, siger Simon Bastiansen, der ikke tror på, at danskerne når at blive trætte af historien om Hobro.

- Folk bliver aldrig trætte af, at den lille slår den store. Det bliver danskere aldrig. Alt, hvad Hobro laver, er stort i Danmark, siger han til TV2/Nord.

Du kan se indslaget, hvor vi var med bag kameraet til FIFAs optagelser af Hobro, lige her.


Seneste nyt

fra Nordjylland