Store biler, dyre bobler og millionomsætning: Se indslag fra Hellerup-ugen

Det er uge 29 og dermed den såkaldte Hellerup-uge, hvor rige og berømte traditionelt gæster Skagen. En uge, hvor prisen for bordreservationer og champagne nemt løber op i mange tusinde kroner.

Indbyggertallet stiger voldsomt i Skagen i uge 29, hvor det traditionen tro er den såkaldte Hellerup-uge. Her bor op imod 50.000 personer i Danmarks nordligste by, og en stor del af dem kommer med flere penge på lommen end den gennemsnitlige dansker.

- Vi tror hvert eneste år, at nu er det omsætningsrekord, og så sælger vi alligevel for 10-15 procent mere året efter, fortæller Peter Bühlmann Jensen, bestyrelsesmedlem hos Ruths Hotel. 

Og man behøver også bare at tage en tur på havnen i Skagen for at mærke, at kendisser og rigmænd har indtaget byen. Her vrimler det med dyre biler, og på byens beværtninger langes der champagner til flere 1000 kroner over disken. 

- Vi har nogle produkter på vores menukort, som de færreste overhovedet overvejer at købe. Det, der så er forskellen, er, at dem sælger vi en masse af, forklarer Mikkel Kongerslev, forpagter af Diskotek Hyttefadet.

Hyttefadet, der ligger i Gl. Skagen, har åbent 10 dage om året - syv af dem i uge 29.

Omsætning for 4,2 mio. på en uge

Et kort stykke derfra ligger Ruths Hotel, der også er fyldt til bristepunktet de kommende dage. Her forventer man en omsætning i millionklassen på kun en uge. 

- I uge 29 har vi et salgsbudget på 4,2 millioner kroner, og det er jo, hvad en mellemstor restaurant omsætter for om året, siger Peter Bühlmann Jensen fra Ruths Hotel. 

En af de besøgende på Ruths Hotel er den danske frisør og make up-artist Dennis Knudsen, der i år har sin nyfødte søn med på armen. 

- Det vigtigste for mig ved at være heroppe er hele stemningen og energien. Og så er det Skagens lys. Det er helt specielt, når man er heroppe, lyder det fra Dennis Knudsen. 

Den kendte frisør og make up-artist Dennis Knudsen har medbragt "guldkaret" til sin nyfødte søn.

Seneste nyt

fra Nordjylland