Stofa har problemer med skiftet fra Bredbånd Nord

Foto: Jens Skriver Steffensen

Mange kunder har de seneste dage oplevet problemer med svigtende bredbånd, efter Stofa har overtaget Bredbånd Nord i Nyfors-området.

Selv om både kunderne i Bredbånd Nord og Stofa har været forberedt på det store skifte for Nyfors-kunderne i Bredbånd Nord, har det forårsaget problemer hos mange af de 1200 kunder, der indtil videre er blevet overført til Stofa. 

De seneste to uger har TV2 Nord fået flere henvendelser fra kunder hos Bredbånd Nord, der har haft problemer med internet og nye produkter, efter de er blevet overdraget til Stofa. 

Hos Stofa mener man alligevel, at man har været klar over problemerne. 

- Selvfølgelig vil der altid være problemer, når man laver så stort et skifte, men så vidt jeg er blevet informeret, skulle der ikke være de store problemer på nuværende tidspunkt, siger Henrik Eske, der er kommunikationspartner hos Stofa. 

Men særligt på Facebook har Stofa de seneste dage modtaget mange henvendelser fra kunder, der efter overdragelsesdatoen ikke har forbindelse til bredbåndet. De har simpelthen ikke signal til deres trådløse internet. Det var først, da TV2 Nord kontaktede Stofa, at de blev gjort dem opmærksomme på de mange nye klager fra kunderne.

- Det viser sig, at mange af dem, der selv har aktiveret et trådløst internet, der ikke blev udleveret af Bredbånd Nord,  ikke har fået deres trådløse internet med over hos os, dog har de stadig internet, hvis de blot bruger kabel, siger Henrik Eske. 

Det er 12.000 tidligere kunder hos Bredbånd Nord i Nyfors-området, der skal rykkes over til Stofa. Alle kunder der er en del af overdragelsen har modtaget et brev om skiftet. 

Kunderne bliver overført i puljer, og indtil videre er 1200 kunder blevet overført til Stofa - det er den seneste pulje af kunder, der har været mærket af problemerne. 

Ifølge Stofa er grunden til, at der har været problemer hos kunderne, at de ikke var klar over, at kunderne tidligere havde aktiveret det trådløse internet på deres bopæl, fordi det ikke var gjort gennem Bredbånd Nord. Men nu kan de berørte kunder se frem til, at deres trådløse internet fungerer igen inden ugen er omme. 

- De problemer, som kunderne lige nu har, kommer vi til at løse frem til på søndag. Derefter har vi besluttet, at vi fremover automatisk tilmelder kunderne trådløst internet, så de sidste puljer af kunder, vi overfører, ikke oplever de samme problemer, siger Henrik Eske, der er kommunikationspartner hos Stofa. 

Har du et godt tip?

Flere nyheder fra TV2 Nord