Fårup Sommerland modtager innovationspris
Fårup Sommerlands kundeservice skole, Fårup Academy, modtog tirsdag Danmarks oplevelsesøkonomiske pris, Liljeprisen.
Fårup Academy i Fårup Sommerland modtog tirsdag en fornem hæder. Danmarks oplevelsesøkonomiske pris, Liljeprisen, blev aflveret til Fårup Sommerlands administrerende direktør, Per Dam, i Musikkens Hus i Aalborg.
Fårup Acadamy er udviklet i samarbejde med Meng & Company. Akademiet er en form for uddannelsesinstitution, der holder kurser i kundeservice og kundehåndtering. Fårup Acadamy har holdt kurser for 7700 af Fårup Sommerlands egne ansatte, men der har også været mere end 1000 ledere og medarbejder fra andre virksomheder på kursus i sommerlandet.
- Det er da skønt, at vi får en anerkendelse for det mange, mange årrge arbejde vi har haft frohold til service og de gode oplevelser til vores gæster, fortæller Per Dam.
Prisen uddeles af INVIO, der er innovationsnetværk for oplevelsesøkonomi. I motivationen for at overrække prisen til Fårup Academy skrives følgende:
- Fårup bruger Fårup Academy som et selvstændigt forretningsområde, der kan løfte andre aktører såvel indenfor oplevelsesbranchen, som udenfor.
Nogle af dem, der har haft gavn af Fårup Academy er teleselskabet Call Me. Blandt andre har kundeservicedirektøren i Call Me, Henrik Larsen, selv været på kursus i Fårup.
- Call Me har arbejdet sammen med Fårup Academy i mange år og haft samtlige af vores medarbejdere gennem akademiets træningsforløb. Folkene i Fårup har gjort det tydeligt hvor vigtig interaktionen mellem kunde og medarbejder er; vi har lært at grine, græde og opbygge relationer med kunder ved at stå face-to-face med gæsterne i Fårup Sommerland. Når først du kan lege med andre folks børn, så er det ingen sag at lege med kunderne i et teleselskab også, fortæller Henrik Larsen i en pressemeddelelse.
Om Liljeprisen:
Vinderen af Liljeprisen er således typisk en virksomhed, der har skabt resultater ved at:
- Tænke nyt og innovativt: Det kan eksempelvis være nye partnerskaber, nye oplevelsesprodukter eller -tjenester, nye teknologier, ny brug af kompetencer, nye forretningsmodeller, ny viden, nye fortællinger, nye organisationsformer etc.
- Kombinere oplevelser og forretning: Virksomheden skal have en klar sammenkobling mellem arbejdet med oplevelser og virksomhedens forretning.
- Være model for andre: Virksomhedens eksempel skal rumme et klart læringspotentiale for andre virksomheder.