AaB trækker sig ud af 9000 Lux

Klubben sælger sine aktiet i kommunikationsbureauet

AaB har solgt sine aktier i reklame- og kommunikationsbureauet 9000 Lux pr. 1. marts 2008 til den hidtidige medejer Nordjyske Koncernen.

Det meddeler formand for Aalborg Boldklub A/S, Per Søndergaard Pedersen, der fortsætter:

9000 Lux skulle oprindelig primært have opereret i oplevelsesverdenen, men har i stigende grad ændret sig til et kommunikationsbureau.

<b>Har fjernet sig fra AaB</b>

Dermed har selskabet bevæget sig væk fra AaB og mere i retning af kerneaktiviteterne i et andet af Nord-jyske Koncernens selskaber AM Production.

AaB har haft rigtig megen glæde af 9000 Lux, men må dog konstatere, at selskabets udvikling ligger bedst i Nordjyske-regi. AaB har derfor valgt at sælge sin andel af 9000 Lux, idet AaB samtidig fortsat kan trække på de kompetencer, som selskabet har.

Salget af aktierne i 9000 Lux påvirker ikke AaB&#39;s forventninger til resultatet for 2007 og 2008. I 2007 forventes et underskud i niveauet kr. 7 mio. før skat og i 2008 forventes et overskud i niveauet kr. 25 mio. før skat.
/ritzau/