Booking.com skylder 80.000 til David: - Vi stoler ikke på dem
Der er penge i klemme hos mange mindre nordjyske erhvervsdrivende. Den online bookingplatform Booking.com har henover de seneste måneder ikke udbetalt den rette betaling til danske hoteller og overnatningssteder.
En af dem er David, som sammen med sin kone er indehaver af Lille Knudsgaard og udlejer to feriehuse ved Vrensted.
- I begyndelsen skrev de, at de skulle opdatere betalingssystemet, og vi skulle forvente forsinkelser. Vi tænkte, det var lidt mærkeligt, at de gjorde det i højsæsonen, siger David.
Onsdag morgen har branchedirektør hos Dansk Erhverv Lars Ramme Nielsen haft møde med Booking.com, som er i gang med at udbedre IT-fejlen.
- Kernen er, at små værter og deres betalingssystem er gået i spaghetti med de danske regler. Det er ikke blevet fikset IT-mæssigt af Booking.com, siger Lars Ramme Nielsen.
- Jeg tror, de er ved at vågne op. Det er dårlig omtale for dem, så jeg tror, at de skynder sig, lyder det.
I et skriftligt svar til TV2 Nord skriver booking.com følgende:
- Tidligere på sommeren informerede vi vores overnatningspartnere om, at vi ville udføre essentiel vedligeholdelse af vores økonomisystem, hvilket ville medføre betalingsforsinkelser. Selvom betalingerne er genoptaget som normalt for størstedelen, er nogle af vores partnere blevet berørt af et uventet teknisk problem, hvilket har medført yderligere forsinkelser. Vi vil gerne forsikre enhver berørt partner om, at vi gør alt, hvad vi kan for at løse dette tekniske problem, og vi beklager virkelig den fortsatte forstyrrelse.