Energinord transformerer sig: Vil hjælpe dig i hjemmet
El-leverandøren Energinord vil fremover ikke kun sælge el. De vil være en serviceleverandør, der hjælper kunderne i hverdagen.
Hvad mangler du hjælp til? At stryge dine skjorter? Slå græsplænen? Sætte en lampe op?
Det er el-leverandøren Energinord der spørger, og de svar, de får ind fra deres kunder får betydning for selskabets udformning i fremtiden.
Selskabet vil nemlig, for at blive i el-jargonen, transformere sig og opdyrke det marked, deres kunder fortæller dem, er der.
Årsagen er at danskere, der fra og med 2016 flytter ind på en ny adresse aktivt skal vælge en el-leverandør og derfor skal Energinord fortjene kundernes gunst.
- Vi skal være attraktive i kundernes øjne. Det arbejde er allerede godt i gang. Vi vandt prisen for Danmarks bedste kundeservice på telefonen i 2013 og 2014, og med den nye strategiplan får vi en stor boldbane, hvor vi kan udvikle nye og tidssvarende produkter, som kan hjælpe vores kunder til en bøvlfri hvardag, siger Lars Søndergaard, der er salgsdirektør i Energinord.
Energinords forvandling er afstedkommet af en treårigstrategiplan, firmaet har arbejdet intensivt på i ni måneder. Workshops og analyser har allerede resulteret i et nyt website og en ny visuel identitet.
- Det er en spændende rejse, som vi nu begiver os ud på. Kun kunderne ved, hvor den fører os hen, siger Lars Søndergaard.