Lykkebo lover svar til utilfredse lejere
Foto: Per Frank Paulsen / TV2 Nord
TV2/Nord har de seneste uger sat fokus på boligselskabet Lykkebos ulovlige opkrævning af gebyrer for trappevask. Nu lover Lykkebo, at alle lejere vil få svar på deres henvendelse.
Sidst i november satte vi på TV2/Nord fokus på, at flere boligselskaber i Aalborg opkrævede ulovlige gebyrer for trappevask. Et af de boligselskaber, der har opkrævet de ulovlige tillægsydelser er den aalborgensiske virksomhed Lykkebo.
Lykkebo har endnu ikke ønsket at stille op til et interview, men da TV2/Nord første gang konfronterede virksomheden med sagen den 24. november, modtog vi følgende udtalelse fra direktør, Freddy Claesen.
- Vi har i mange år ydet trappevask som en service til stor tilfredshed for vores lejere. Førhen var det en opgave, som de selv stod for. Vi prøver med juridisk bistand at følge de gældende regler. Derfor ændrede vi også vores lejekontrakter, da vi i løbet af 2014 blev gjort opmærksomme på den ny praksis. Vores lejere er velkomne til at kontakte os, hvis de mener, at vi har lavet fejl, udtaler Freddy Claesen.
På trods af den massive kritik kunne TV2/Nord den 9. december fortælle, at Lykkebo stadig snyder deres lejere, og på vores henvendelse har Lykkebo nu garanteret, at alle lejere vil modtage svar på deres henvendelse hurtigst muligt.
- Vi besvarer løbende de mundtlige og skriftlige henvendelser, der kommer til kontoret. Alle vil få svar snarest, herunder om de kan få penge retur, skriver Lykkebo i en mail.