På besøg i Fårup Sommerland: Skoleelever prøvede kræfter med naturvidenskab i praksis

Gymnasie- og folkeskoleklasser er i uge 33 inviteret i Fårup Sommerland for at have anderledes undervisning, hvor der er mulighed for at prøve noget af det naturvidenskabelige teori af i praksis.

Det var ikke en helt almindelig skoledag, Isabella Weinreich fra 1.g på Nørresundby Gymnasium og HF mødte ind til mandag.

Hun skulle nemlig sammen med sine klassekammerater afholde skoledagen i Fårup Sommerland, hvor der var mulighed for at kombinere teorien fra naturvidenskabslokalet med praksis fra forlystelsesparken.

- Det er fedt, for man er aktiv, og det er en fed måde, man kan få det indblandet i normal undervisning, og vi kommer lidt væk fra skolen og herud og bevæger os samtidig med det, siger Isabella Weinreich.

Opgaverne bestod blandt andet i at måle accelerationer på forlystelser iført en puls- og blodtryksmåler og efterfølgende lave beregninger.

Uddannelsesleder vil sikre både fagligt og socialt indhold

Ifølge uddannelsesleder på Nørresundby Gymnasium og HF Allan Andersen giver dagen i Fårup Sommerland et godt indblik i, hvad naturvidenskab handler om, hvor eleverne kommer ud i naturen og laver målinger på baggrund af det.

Men det er ifølge ham ikke kun det faglige, der er fokus på ved besøget.

- Vi vil gerne lave nogle introaktiviteter for eleverne både socialt og med noget fagligt indhold, og vi synes, det er en god lejlighed til at kombinere de to ting her i Fårup Sommerland, siger Allan Andersen.


Seneste nyt

fra Nordjylland