Pointshop dømt for vildledning
Foto: Nils Krogh - Clienti
Det nordjyske millionkoncept idømt bøde på 60.000 kroner for vildledende markedsføring.
Den nordjyske forretningsmand Magnus Kjøller, der i går meddelte, at han træder ud af sit selskab CM Network, har fået en sur afskedsgave fra Retten i Aalborg. CM Networks selskab Pointshop skal nemlig betale en bøde på 60.000 kroner for at have vildledt forbrugerne.
Bøden er resultatet af en sag rejst af forbrugerombudsmanden i 2011. Pointshop blev politianmeldt for at sælge et gavekort til en værdi af 200 kroner, for kun fem kroner. De fem kroner var nemlig ikke hele prisen.
Efter 14 dages medlemskab overgik kunderne nemlig til et løbende abonnement til 270 kroner om måneden, hvis ikke de fik sagt abonnementet op inden de 14 dage. Og det fremgik ikke tydeligt nok af betingelserne for tilbuddet.
Pointshop har dog anket dommen til landsretten, fordi de mener, de har fulgt den selvsamme Forbrugerombudsmands vejledning i markedsføring.
- Det er svært at begå sig online, der er mange regler. Men vi har fulgt Forbrugerombudsmandens vejledning på området, og hvis det nu også er forkert, må de vejlede noget bedre, siger Pointshop-direktør Thomas Kock til TV2/Nord.