Tilfredshed med Skattecenter Hjørring
Ny måling viser, at borgerne er glade for SKAT's nummerpladeekspedition
SKAT overtog nummerpladeekspeditionen fra politiet den 1. januar 2008. I begyndelsen af marts måned blev der foretaget en måling af kundetilfredsheden blandt borgere og virksomheder. Den samlede tilfredshed i Skattecenter Hjørring er opgjort til 4,29 på en skala fra et til fem, hvor fem er den højeste score.
- Resultatet er meget tilfredsstillende for os. Specielt set i lyset af den meget korte tid, der er gået, siden vi overtog opgaven fra politiet, og den tid vi har haft til at oplære mange nye medarbejdere, fortæller afdelingsleder Jan Lauridsen fra Skattecenter Hjørring.
Og pudsigt nok er det ikke forkortet ventetid, der har øget tilfredsheden blandt borgerne i Skattecenter Hjørring.
- Vi ved, at ventetiderne nogle gange har været meget lange. Når resultatet af undersøgelsen alligevel er så flot, så hænger det sammen med, at vores medarbejdere udøver en særdeles glimrende kundeservice, forklarer afdelingsleder Jan Lauridsen.
Hvert år er der 1,8 mio. nummerplader, der skal omregistreres eller på anden måde have ekspedition af deres nummerplade.
Da SKAT overtog nummerpladeekspeditionen fra politiet, fulgte 110 medarbejdere med fra netop politiet. De resterende 130 blev hentet inden for SKAT.