Tusindvis uden varmt vand
Formand for Nørresundby Fjernvarme, Anette Valentin, skal i disse dage forklare mange vrede borgere, hvorfor de står uden varmt vand.
Borgere i Nørresundby står i tre døgn uden varmt vand. Flere er vrede over, at de ikke er blevet informeret.
Tirsdag eftermiddag skulle Nørresundby Fjernvarme omlægge fjernvarmen, og det gik ikke helt som forventet.
- Vi havde været i haven og trængte derefter til et bad. Min mand Poul gik under bruseren, og så hørte jeg et brøl. Vandet var iskoldt, fortæller Hanne Dahl Hansen, der bor i det centrale Nørresundby.
Det er tusindvis af borgere, der nu står uden varmt vandt. Fra Nørresundby Fjernvarme beklager formanden, at omlægningen mislykkedes.
- Det var et uheld, og det er, hvad der sker. Men vi er pokkers ærgerlige over, at så mange ikke kan få varmt vand, siger formand Anette Valentin.
Flere borgere har i dag skrevet ind til TV2/Nord, fordi de er vrede på Nørresundby Fjernvarme. Problemet er, at de føler sig dårligt informeret. Men Anette Valentin mener, at de har informeret nok:
- Det stod i Nørresundby Avis for 14 dage siden, at der i forbindelse med omlægning af fjernvarmen var risiko for at miste det varme vand, og vi har meddelt det på vores hjemmeside, så hurtigt vi kunne, fortæller Anette Valentin.
Men for Hanne Dahl Hansen er det ikke godt nok:
- En information i avisen for to uger siden kan man jo ikke huske, og der skrev de også kun, at det måske kunne ske. Og det er altså ikke alle, der tjekker hjemmesiden. Jeg syntes, at vi skulle have haft en seddel i postkassen eller en meddelelse i medierne, da uheldet skete, fortæller Hanne Dahl Hansen.
Efter planen kan borgerne i Nørresundby tage sig et varmt bad igen i morgen eftermiddag.