Akut syge nordjyder er tilfredse med behandling

En ny undersøgelse viser, at 96 procent af nordjyder er godt eller meget godt tilfreds med forløbet, når der ringes 1-1-2.

Det er tilfredse nordjyder, der bliver afleveret på de nordjyske hospitaler. 

En undersøgelse foretaget for alle fem regioner i Danmark viser, at 96 ud af 100 nordjyder er godt eller meget godt tilfreds med forløbet fra, at der bliver ringet 1-1-2 til, at patienten er behandlet eller overbragt til et hospital. 

De nye tal glæder formanden for Region Nordjyllands Akut- og Praksisudvalg, Mogens Ove Madsen.

- Vi har et professionelt og godt beredskab i Nordjylland, og det glæder mig meget, at patienterne – trods de ofte alvorlige omstændigheder – er så tilfredse med den hjælp, de så får, siger Mogens Ove Madsen.

Ambulancepersonalets evne til at skabe tryghed bliver også fremhævet af patienterne.
Her er stort set alle meget godt tilfredse. Det samme gælder oplevelsen med selve 1-1-2-opkaldet, hvor patienterne i høj grad er meget tilfredse. 96 procent siger, at de i nogen eller i høj grad var tilfredse med den hjælp de fik igennem telefonen.

Fokus på patientens behov
Men det er ikke alt nordjyderne er tilfredse med. Undersøgelsen viser en lavere tilfredshed, når det drejer sig om at blive modtaget uden ventetid på hospitalet, eller om hospitalspersonalet vidste, hvorfor patienten kom ind med ambulancen

Region Nordjylland vil bruge den nye viden om patienternes oplevelse til at forbedre kvaliteten og sammenhængen i det akutte patientforløb.

– Det er netop derfor undersøgelser som disse er vigtige – det giver et ægte indblik i, hvad der trænger til forbedring ifølge patienterne. Fokus på patienternes behov er noget af det vigtigste i vores sundhedsvæsen, siger Mogens Ove Madsen.

 


Seneste nyt

fra Nordjylland