288.000 klikkede ind på jul i Thy
Foto: Susanne Worm
Jul på Thy'sk blev et stort hit for smørproducenten Bakkedal, som fik 288.000 klik på deres smukke julekalender fra egnen.
Juletweet i Thy. Julemorgen i Thy. Juleskum i Thy. Og julelysshow i Thy. Det var bare nogle af de skæve og smukke billeder, man kunne finde bag 24 låger i smørfirmaet Bakkedals julekalender i december sidste år. Og det var en julekalender, der i den grad fik opmærksomhed.
288.000 gange blev der klikket "deltag" i Bakkedals Thy-julekalender, hvor man udover de smukke billeder også kunne være heldig at finde præmier fra lokalområdet. Det betyder, at folk fra hele landet var forbi mere 288.000 gange i løbet af december for at åbne en låge, oplyser Bakkedal i en pressemeddelelse.
Faktisk oplevede virksomheden en stining i besøg på over 8000 procent i forhold til normalen på bakkedal.info.
- Thy hittede stort som julekalender. Alle vores forventninger er blevet overgået med mange længder – fra alle egne af Danmark blev der kigget på Thy, siger Michael Pilgaard, marketingchef for Bakkedal.
Derfor har virksomheden besluttet at gentage succesen med julekalenderen i 2017, men denne gang vil man kunne finde den på Facebook. Billederne fra sidste års julekalender kan stadig ses på hjemmesiden.
Julekalenderen blev til i samarbejde med andre lokale producenter fra Thy og et hold dygtige hobbyfotografer fra lokalområdet. Og succesen vækker smil hos turistforeningen.
- Julekalenderen er med til at vise smukke Thy på den bedste måde. Derfor mærker vi også i turistforeningen, at de 12 lokale leverandører, der har været med, er meget glade. Her er tale om et initiativ, som får solen til at skinne på rigtig mange. Nu skal vi ’bare’ leve op til forventningerne, for her kan sagtens være tale om en langtidseffekt, siger Ole Riis, turistchef i Thy.
Han kan også se, at over 22.000 har været inde og like samlingen af billeder, som også bliver vist på turistforeningens side.