AaB vil gerne have fyldte tribuner, og nu lokker klubben med lavere priser på sæsonkort. Foto: Rune Borre-Jensen (arkiv)

AaB lokker med lavere priser

AaB sænker fra næste sæson prisen på sæsonkort for at få flere tilskuere til klubbens superligakampe.

I den netop overståede sæson i superligaen endte AaB på en femteplads. Samme placering indtager klubben, når man ser på tilskuertallet til hjemmekampe. Her var der i gennemsnit 7280 tilskuere til hver hjemmekamp, og selv om det er en stigning på 5,8 procent i forhold til sæsonene 2014/2015, så vil klubben gerne have endnu flere folk på stadion.

Derfor sænker AaB fra den kommende sæson prisen på sæsonkort til ståpladser, så voksne kan se alle sæsonens hjemmekampe for 1000 kroner, mens børn kan få et sæsonkort til 500 kroner.

- Vi ved, der er et uudnyttet tilskuerpotentiale i Nordjylland, så for at gøre det endnu mere attraktivt at blive sæsonkortholder, har vi valgt at sænke prisen på de stemningsskabende pladser bag mål, ligesom vi gør det muligt at betale sit kort i rater, så man ikke skal lægge hele beløbet på én gang, siger Stephan Schors.

Nordjyske Arena kan i alt rumme 13.800 fodboldfans, så der er altså masser af ledige pladser, når det kun i gennemsnit er 7280 af dem, der er i brug til hver hjemmekamp.

- Målet er selvfølgelig at hæve det gennemsnitlige tilskuertal, da vi ved, at vi med mange folk på lægterne får en markant bedre stemning, hvilket igen er med til at skabe en større oplevelse og ikke mindst opbakning til vores spillere og dermed i sidste ende større sandsynlighed for endnu bedre sportslige resultater, siger AaB's administrerende direktør Stephan Schors i en pressemeddelelse.

En anden vej til gode tilskuertal er tilsyneladende gode resultater. I hvert fald har AaB haft klubbens bedste tilskuermæssige resultater i de fire mesterskabssæsoner 1994/1995, 1998/1999, 2007/2008 og 2013/2014.