01:56

Færdig med Falck: Dyr sportsskade kostede Søren en sundhedsforsikring

Efter 10 år som trofast Falck-kunde siger en Søren Bøjlund fra Vadum nu farvel og tak. Han har uden varsel fået opsagt sin Falck Healthcareordning - angiveligt fordi hans kone har brugt ordningen for meget.

Normalt er en forsikring noget, man som kunde for det meste selv opsiger. Men for Søren Bøjlund var det en noget anden oplevelse, han fik efter 10 år som abonnent hos Falck Health Care.

Fra den ene dag til den anden valgte Falck nemlig at opsige ham som kunde uden at give nogen begrundelse.

Det er simpelthen dårlig stil, at de godt kan bruge os, så længe vi bare betaler og ikke får noget igen.

Sascha Bøjlund

- Vi har modtaget et brev, hvor der står, at Falck opsiger Healthcareordningen med mit firma. De giver ingen begrundelser, men blot at det er opsagt her og nu, siger Søren Bøjlund til TV2 Nord.

Det fik Søren, der til daglig driver sit autoværksted Bøjlunds Auto i Vadum, til at gribe telefonen og afkræve Falck en forklaring.

Sportsskade blev for meget

Angiveligt er han og hustruen Sascha Bøjlund blevet opsagt som kunder, fordi Sascha de seneste tre år har brugt sundhedsforsikringen for meget på grund af en sportsskade i det ene knæ.

- Det er simpelthen dårlig stil, at de godt kan bruge os, så længe vi bare betaler og ikke får noget igen - og når vi så får brug for forsikringen bliver vi bare verfet ud, siger Sascha Bøjlund.

Søren Bøjlund sagde for 10 år siden ja tak til at blive erhvervsabonnent hos Falck Health Care, selv om han kun var én mand i sin virksomhed, og det krævede to personer i abonnementet at blive oprettet. Person nummer to blev i stedet Sørens kone, og siden har forsikringen altså kørt uden problemer.

Indtil nu.

Opsagt alle abonnementer

Ifølge familien Bøjlund har Falck gennem årene tjent godt på den samlede pakke af abonnementer, Søren Bøjlund tegnede i sin tid. De er dog næsten aldrig blevet anvendt og har dermed været en god forretning for Falck.

Men det slutter nu. For da Falck valgte at opsige Healthcareordningen, valgte Søren Bøjlund at opsige resten.

- Jeg har skrevet og opsagt alle mine aftaler med Falck, som jeg ikke synes har opført sig ordentligt. Vi kan i hvert fald ikke leve af at behandle vores kunder på den måde, siger Søren Bøjlund.

Falck har ikke ønsket at svare på TV2 Nords spørgsmål i sagen. De begrunder det med, at de ikke kommenterer på enkelte kundesager.