Nibe Festival offentliggør ny identitet
Foto: Nibe Festival
Den 32 år gamle festival har fået ny grafisk profil.
I 32 år har Nibe Festival hver sommer inviteret glade festivalgæster til god musik og hyggeligt samvær. Alder er dog ingen hindring for at blive ved at med at tænke nyt, og nu har festivalen, som en del af en ny målrettet strategi, fået ny grafisk identitet.
- Vi ville have en ny identitet, som skulle være lidt mere fremtidssikret, uden at glemme vores rødder. Vi ville stadig holde fast i skoven og de værdier, der symboliserer Nibe Festival for os og gæsterne, siger festivalleder hos Nibe Festival, Peter Møller Madsen.
En essentiel del af den nye identitet, som også bærer en ganske særlig betydning for festivalen, er det nye logo. Det gamle logo med bølgerne, solnedgangen og de fede typer er ikke længere det, festivalen skal kendes på.
Det nye logo bliver domineret af et hjerte, som ifølge festivalens samarbejdspartner, KONIXION har en hel særlig betydning.
- Hjertet er et helt centralt element. Det indeholder mange af de værdier, som er vigtige for os: Passion, fællesskab, kærlighed, stemning og hygge, bare for at nævne nogle få - det er alt sammen med til at gøre Nibe Festival unik, siger Lars Granat Jensen fra KONXION.