Ny AaB-trøje fik hjemmesiden til at gå ned: - Vi har oplevet helt ekstraordinær interesse
Foto: Mogens Jørgensen / TV2 Nord
Salget af trøjerne er fordoblet, hvis man sammenligner med salget i 2023.
Fredag præsenterede AaB sin nye hjemme- og udebanetrøje for den kommende sæson, og der var altså stor interesse for den nye jubilæums trøje.
Faktisk var interessen så stor, at AaB's hjemmeside kortvarigt gav op.
- Det er korrekt, at hjemmesiden kortvarigt var nede i går i forbindelse med præsentationen af vores klubtrøje og andentrøje for den kommende sæson, men det blev der lynhurtigt rettet op på, bekræfter Michael Tuxen Boll, der er administrerende direktør i AaB.
- Vi har oplevet helt ekstraordinær interesse for trøjerne, hvilket selvfølgelig er en cadeau både til det interne arbejde, der er gjort i AaB, og til vores beklædningspartner Macron, fortsætter direktøren.
De nye trøjer er nemlig ikke blot endnu en trøje i rækken. Istedet markerer de AaB's 140-års jubilæum, som finder sted i 2025, og det er måske årsagen til, at man i AaB oplever stor interesse for de nye trøjer.
I hvert i fald kan interessen mærkes på salgstallene i klubben.
- Sidste år satte vi rekord i trøjesalget, men sammenligner man interessen og salget det første knapt et døgn med 2023, så er der sket en fordobling, hvilket selvfølgelig er helt fantastisk, understreger Michael Tuxen Boll.
Det er en helt særlig detalje, som gør trøjen speciel.
Det er nemlig ikke uden betydning, at andentrøjen i denne sæson blandt andet har v-hals, da trøjen er inspireret af AaB's tidligste cricketuniformer. Det er de, fordi AaB oprindeligt blev grundlagt som en cricketklub. Derfor gemmer der sig også i stoffet et jubilæumslogo med to cricketbat.
Udover en cricket-inspireret andendragt, så er AaB gået tilbage til de gode gamle dage og er inspireret af nogle af de tidligste dragter. Det med en rød-hvid-stribet krave med en knap i halsen og de klassiske striber.