University Business School: Navneskifte på universitetet
Christian Nielsen, professor på Aalborg University Business School mener, at navnet business school giver associationer, så man nemmere kan finde ud af, hvad der foregår i enheden.
Institut på Aalborg Universitet skal have mere kant med nyt navn, siger professor.
Institut for økonomi og ledelse på Aalborg Universitet skifter i dag navn til Aalborg University Business School.
Instituttet, der har eksisteret i en årrække, har det speciale, at de har et samarbejde med cirka 80 virksomheder, som de studerende hvert år besøger og løser problemer i virksomhederne.
Navneskiftet skulle gøre det nemmere at profilere uddannelsen både herhjemme og i udlandet.
- Man har nogle naturlige associationer med en business school, og hvad den kan. Og folk vil naturligt tænke på CBS i København, og i Aarhus er der Aarhus School of Business og ellers også internationalt anerkendte business schools. Så der er nogle associationer med en business school, der gør det nemmere at finde ud, hvad der foregår i den her enhed. Institut for økonomi og ledelse har ikke så skarp en kant som business school, siger Christian Nielsen, professor AAUBS.
Den nye business school har rundt regnet 3000 studerende.