Emhættespecialist vækster markant
Foto: Eico
Det går godt hos den danske hvidevarespecialist Eico. Her ses en af deres emhætter indbygget i loftet.
Eico, der har hovedsæde i Brønderslev, er vækstet mere end 60 procent de seneste fem år. Nu skal en 2020-strategi sikre yderligere vækst.
Det går godt hos hvidevarespecialisten Eico, der har hovedsæde i Brønderslev. Virksomheden er siden 2011 vækstet mere end 60 procent.
Eico har eneret på distribution af en række hvidevarebrands i Skandinavien og får desuden produceret egne hvidevarer, der sælges via køkkenbutikker og hvidevareforretninger.
- Vi står med en virksomhed, der har et kæmpestort potentiale. Vi optimerer hele tiden på værdikæden – fra design og indkøb, siger Michael Jacobsen, der er adm. direktør i Eico.
Det er både top- og bundlinje, der udvikler sig i den rigtige retning. På toplinjen handler det om salg via samarbejde med de rigtige kunder og kæder, og så handler det om at have nogle produkter på hylden, som design-, kvalitets- og prismæssigt lever op til forbrugernes behov.
På bundlinjen er branchen udfordret at små marginer, men ifølge Michael Jacobsen har en bedre udnyttelse af virksomhedens kapacitet givet resultater.
- Det handler faktisk ikke om, at vi skal løbe stærkere eller være færre medarbejdere – tværtimod. Nej, det handler i stedet om hele tiden at gøre tingene klogere og smartere, pointerer Michael Jacobsen.
Yderligere pointerer han, at Eico kommer til at ansætte flere medarbejdere inden for de kommende tre til seks måneder – både til Danmark og hele Skandinavien.
Ledelsen i Eico arbejder i øjeblikket på en ny 2020-strategi, der tilsiger mindst 10 procent vækst om året i de kommende år.