Succes med call center: Virksomhed på jagt på jobmesse

Forsikringsselskabet Vendsyssel har haft succes med at have sit eget call center. Nu søger de fem nye medarbejdere.

Tirsdag var der jobmesse på Nordsøen Oceanarium i Hirtshals, hvor jobsøgende borgere havde mulighed for at vise sig frem for de omkring 50 på messen.

En af de virksomheder, der var på jagt efter nye medarbejdere, var Forsikringsselskabet Vendsyssel, som for nylig har oprettet sit eget call center til mødebooking.

- Vi gør lidt det modsatte af alle andre. Det er så moderne at outsource små opgaver. Det har vi prøvet, men der var kvaliteten bare ikke i orden. Så nu insourcer vi og har startet et lille call center selv, siger Bo Hesselvig, der er afdelingsleder i forsikringsselskabets afdeling i Hjørring.

Call centeret oprettede de i november 2018. Dengang søgte de otte nye medarbejdere til at booke møder, men da det viste sig at være en succes, står de nu og mangler fem nye medarbejdere.

- Vi er jo glade for, at sådan nogle jobmesser bliver stablet på benene. Det er jo det, man på nordjysk kalder en win/win. For der går nogle og mangler et arbejde, og vi står og mangler nogle kompetente folk. Så det er et perfekt match, siger Bo Hesselvig.

Jobmessen har haft vokseværk siden sidste år, hvor der var omkring 30 virksomheder repræsenteret på messen. Det tal er i år vokset til 50, så der var rift om de mange jobansøgere.

Men selvom der var mange virksomheder at vælge i mellem, fik Bo Hesselvig masser af ansøgninger.

- Nu er jeg jo nordjyde, så jeg praler ikke, men det er gået over al forventning. Der har simpelthen været så mange, så jeg har fået sådan en stak ansøgninger, som jeg skal hjem og kigge på nu, slutter han.


Seneste nyt

fra Nordjylland