Fårup Sommerland spejder mod Norge
Foto: Fårup Sommerland
Fårup Sommerlands ønskeseddel har "flere nordmænd" på ønskesedlen, og har nu ansat en PR-ansvarlig, der skal få ønsket til at gå i opfyldelse
Fårup Sommerland i Jammerbugt Kommune er en af de største erhvervsvirksomheder i kommunen, og selvom skoven nær Blokhus er synonym med familiehygge og rutshjebaner, er det også hardcore business og ambitioner om at være en succes internationalt.
Derfor har sommerlandet ansat en PR-ansvarlig, der skal sikre Fårup Sommerland en endnu større plads på det norske marked.
- Vi er blandt de allerstørste erhvervsvirksomheder i Jammerbugt Kommune, og det er noget, der forpligter. Vi må kontinuerligt have fokus på vækst og udvikling og finde nye metoder, hvorpå vi kan udvikle vores koncept og lægge grunden for endnu højere gæstetal. Vi nærmer os et mætningspunkt med henblik på hvor mange nordjyske gæster, vi kan tiltrække, og derfor skal væksten findes i den resterende del af Danmark og blandt vores skandinaviske naboer - specielt i Norge, siger Sørgen Kragelund der er administrerende direktør i Fårup Sommerland.
Fårup Sommerland åbner, når årets sæson går igang, Hotel Fårup, der skal være et af drivmidlerne til at sikre international udbredelse og give gæsterne en muliged for at opleve parken over flere dage. Et koncept, der er relevant for blandt andet det - forhåbentlig voksende - norske publikum.
Derfor har parken ansat Katrine Hvidtved Jacobsen som PR-ansvarlig. Hun skal bidrange til vækst og udvikling af parken og skal have fokus på det norske marked.
- Fårup Sommerland er et fantastisk brand at få lov til at arbejde med, og jeg ser frem til at blive en del af Fårup-familien og det unikke koncept, man har oparbejdet igennem en halv menneskealder. Jeg glæder mig til at tage fat på de mange spændende opgaver, der venter på mig, siger den nyansatte PR-medarbejder.
Katrine Hvidtved-Jacobsen har erfaring som journalist fra både Danmark og Norge. Her har hun arbejdet journalistisk, men også med kommunikation og PR.