Advarer kunder efter trusler
Flere energikunder modtager lige nu beskeder, som ikke ligefrem indeholder et opløftende budskab.
'Du har et udestående hos Norlys, og din strøm kan som konsekvens blive slukket, hvis dette ikke bringes i orden snarest muligt', lyder beskeden.
Kunderne opfordres herefter til at betale ved kasse et, og det skal gøres via et link i sms'en.
SMS'erne er dog falske. Det oplyser Norlys, som har politianmeldt sagen. Det er nemlig en ukendt afsender, der står bag beskederne, skriver de i en pressemeddelelse.
Kunderne opfordres til at slette beskederne og undlade at klikke på diverse links.
- Hvis vores kunder har en ubetalt energiregning, sender vi rent faktisk sms’er ud til dem som en venlig påmindelse. Derfor er disse phishing-sms’er meget virkelighedstro. I vores sms’er linker vi dog aldrig til regningen, men beder blot kunden betale den regning, vi allerede har sendt, siger Mads Brøgger, der er direktør i Norlys’ energiforretning.
Er man i tvivl om, hvorvidt man har en ubetalt regning hos Norlys, kan man altid tjekke det på mit.norlys.dk.