Lauritz-kunder må selv hjælpe til efter skandalekonkurs
De har allerede fået rigelig dårlig nyt, men nu skal de godt 1.000 kunder i konkursramte Lauritz.com, der har fået at vide de ikke får alle deres penge igen, selv i arbejdstøjet.
De kunder, der nåede at få solgt deres varer, men ikke fik pengene, skal nemlig formelt sende deres præcise krav til kuratorerne, har de fået besked om i deres mailboks mail.
Det skriver finans.dk.
Heri gives der udtryk for at den omstændige proces - udover det ekstra arbejde for kunderne - betyder ventetid, fordi de skal igennem forventligt flere tusinde mails.
- Vi vil gerne være sikre på, at hver enkelt kundes krav registreres korrekt, siger Rune Derno, partner i advokatfirmaet Poul Schmith, også kaldet Kammeradvokaten.
Tidligere har TV2 Nord fortalt konkursen har skabt et kaos, hvor de to kuratorer forsøgt at sælge resterne af Lauritz.com hurtigst muligt for at sikre at de cirka 80 mearbejdere, der fortsat var ansat ved konkursen, kunne beholde deres job.
Køber endte med at blive Auktionshuset Hørsholm.
De ønsker at videreføre seks afdelinger - heraf den i Aalborg.