Gratis kaffe og sælkikkerter giver flere passagerer på Feggesundfærgen
Feggesund-færgen har øget antallet af passagere. Gratisk kaffe er et af midlerne
Kaffen har altid været gratis, men nu bruges den som markedsføring - og det virker.
- Vi serverer gratis kaffe. Det har vi nu altid gjort, mens jeg har været her, men der er kommet mere reklame om det nu.
Sådan fortæller Dennis Svaneborg, der er styrmand på Feggesundfærgen, der hver dag sejler i rutefart mellem Feggesund på Mors og Arup i Thy.
Han har oplevet et sandt passagerboom i foråret og havde i april 1500 flere passagerer med over sundet end april 2016. Det er en stigning på hele 18 procent.
Succesen kan tilskrives kaffen. Den sorte drik, der altid har været gratis, men som nu er blevet tilsat et skvæt markedsføring.
- Det har haft nogle radiospots og sådan noget, om at der er gratis kaffe herude, fortæller Dennis Svaneborg, der kan høre sine passagerer rose serviceniveauet.
- Det er service. Så får man lyst til at tage færgen noget mere, lyder det fra blandt andre Jakob Bo Christiansen fra Aarhus.
Det er Feggesundfærgen selv, der sammen med Morsø Kommune står for markedsføringen. De har blandt andet kastet sig ud i at lave fotokonkurrencer hvor passagererne kan vinde biografbilletter.
Derudover han man installeret sæl-kikkerter ombord, så interesserede kan kaste et nærmere blik på bølgerne, og se om de er heldige.