100.000 for en god idé

Brønderslev Kommune vil nu belønne med præmier, til de borgere, der kommer med de bedste idéer til, hvordan servicen bedst kan forbedres.

Som et led i Brønderslev kommunes branding sættes der nu fokus på, hvordan man i kommunens institutioner kan forbedre hverdagens service i et samarbejde mellem brugere og ansatte. I kommunens brandingbudget er der afsat 100.000 kr., og de vil blive fordelt med 10.000 kr. til 10 vinderprojekter.

Sidste år fik kommunen kritik for, at man i sin branding ikke havde nok fokus på livet i institutionerne og koncenterede sig for meget om hele tiden at tiltrække nye borgere. Den kritik følger man nu op på, og derfor har branding styregruppen afsat 100.000 kr. til det nye projekt 'Bedre hverdag - mere innovation'.

Borgmester Mikael Klitgaard, der er formand for styregruppen, lægger ikke skjul på, at han tror, at pengene vil være godt givet ud:

-Hverdagens virkelige eksperter er jo brugerne og de ansatte, som ved, hvad der fungerer. Derfor er det da helt naturligt at spørge dem i stedet for, at vi fra rådhuset presser et bestemt koncept ned over dem. For os er de nuværende borgere og deres erfaringer og idéer helt nødvendige for at kunne fortsætte vores udvikling som attraktiv bopælskommune, fortæller Michael Klitgaard i en pressemedelelse.


Seneste nyt

fra Nordjylland