103 millioner til turisme-satsning
En investering på 103 millioner kroner i det nordjyske turismeerhverv skal bringe Nordjyllands mange kvaliteter som destination for ferie og oplevelser tilbage i bevidstheden hos både borgere og besøgende.
Region Nordjylland, det nordjyske Vækstforum og turismesamarbejdet VisitNordjylland vil nu i fællesskab videreudvikle og markedsføre massivt i både Nordjylland, resten af Danmark og uden for landets grænser.
Formålet med den store satsning er at skabe et stærkt og sammenhængende billede af Nordjylland som ferie- og rejsemål. Det oplyser Region Nordjylland i en pressemeddelelse.
- Det er vigtigt, at vi profilerer os i samlet flok og sælger hele Nordjylland som et stærkt brand. Når så vores gæster har valgt Nordjylland som feriemål - ja, så kan vi hver især markedsføre de flotte lokale blomster der er i den imponerende buket, som den samlede nordjyske turisme udgør. Her kan vi oven i købet blive endnu bedre til at anbefale vores gæster at besøge ting på tværs af kommunegrænserne, sådan at turisten på vej hjem siger til sig selv: Det er ikke sidste gang jeg var i Nordjylland - der venter endnu flere oplevelser, siger Mogens Gade.